ADN-ul nu ne controlează destinul! Epoca Epigeneticii

Până acum câțiva ani, exista speranța ca prin codificarea ADN-ului să fie posibil să înțelegem, să prevenim și să reglăm comportamentul unui organism și prin urmare sănătatea noastră.

Astăzi este cunoscut faptul că predispoziția genetică este responsabilă pentru 25% din starea actuală a sănătății în timp ce restul de 75% are legătură cu factorii și efectele externe care afectează semnificativ expresia genelor.

Trăim așadar în epoca epigeneticii (care provine din cuvântul grecesc epi = asupra geneticii)!

”Mintea este cea care controlează expresia genelor iar singura limitare care apare este cauzată de ceea ce reflectă însăși gândirea noastră”, potrivit biologului B.Lipton. În cadrul Universității Stanford, cercetările sale începute încă din 1987 reprezintă precursorul epigeneticii contemporane.
În două publicații foarte importante, Lipton a identificat procesele biologice care, pe plan molecular, conectează creierul cu corpul.

Gândirea noastră despre organismul propriu este ca și un software pentru un computer. Fiecare gând provoacă o reacție emoțională. Emoțiile, la rândul lor, cauzează eliberarea de hormoni care reglează funcțiile corpului prin intermediul unui sistem de control hormonal numit axa hipotalamo-hipofizo suprarenaliana care declanșează o reacție în lanț de teamă și răspuns.

Gândurile și emoțiile afectează în acest mod organismul nostru atât la nivel anatomic și biochimic cât și la nivel electromagnetic.

În vremurile moderne, sentimentele supreme care ne apasă sunt incertitudinea cu privire la viitor, precum și frica pentru noi înșine și pentru familia noastră. Stresul psihogenic devine biologic, tulbură echilibrul hormonal și metabolic și este declanșatorul care poate determina apariția bolii.

Problemele financiare, sociale, morale și de mediu cresc tot mai mult însă avem puterea să facem mai multe pentru sănătatea noastră comparativ cu orice altă epocă a umanității.

Controlul stresului, alimentația sănătoasă, exercițiile fizice și renunțarea la fumat reprezintă cel mai bun răspuns pentru o mai bună calitate a vieții, luând în considerare faptul că acești factori pot reduce până la 78% din riscul global al apariției uneia dintre cele trei cauze principale ale mortalității (boli cardiovasculare, diabet și cancer).
Potrivit cercetărilor efectuate de Richard S. Rivlin, profesor de medicină la Weill Cornell, oamenii care fac schimbări sănătoase chiar și la vârste avansate conduc spre o reducere semnificativă a riscului îmbolnăvirii. Prin activități sportive și urmarea unei diete sănătoase, se reduce semnificativ riscul apariției bolilor de inimă, osteoporoza și pierderea de masă osoasă.

Adulți cu vârsta de peste 65 de ani care au ajuns să manifeste boli coronariene pot reduce riscul de atac de cord cu până la 45%. De asemenea, o dietă cu conținut scăzut de calorii și un exercițiu regulat la vârste mai înaintate poate reduce riscul apariției cancerului cu aproximativ 50%.

Cel mai important factor care are un efect catalitic asupra menținerii sănătății corpului nostru este nutriția.

Nu există diete magice sau ideale care să aibă un efect pe termen lung reducând pur și simplu caloriile în plus pe care o persoană le acumulează în fiecare zi. Nu mai este valabilă teoria: alimentație egalată cu caloria ci produse alimentare egalate cu calitatea.

Avem nevoie de o revizuire cuprinzătoare și de redefinirea nutriției bazată pe noi principii. Aceasta nu înseamnă, bineînțeles, o dietă pe toată durata vieții, ci obiceiuri alimentare adecvate, în cea mai mare parte, care vor asigura nu numai greutatea corporală normală, ci și sănătatea organismului nostru.

În acest context, unele obiceiuri care pot îmbunătăți în mod semnificativ organismul și energia necesară zilnic ar putea fi:

  • Consumați multă apă pe tot parcursul anului, nu doar vara. O cantitate medie de 1,5 litri este suficientă, chiar dacă nu vă este sete, deoarece reduce senzația de foame, ajutând în același timp să se absorbe substanțele nutritive în structurile celulare
  • Preferați gustarea de dimineață și nu micul dejun, este mai importantă ca sursă de energie! În primele ore ale dimineții avem energia necesară provenită de la hormonii de stres (adrenalină, dopamină, cortizol)
  • Evitați zahărul și toți înlocuitorii acestuia deoarece nu vă oferă nimic nutritiv și consumul crescut a fost asociat cu promovarea inflamației în organism și a apariției obezității
  • Preferați legume și fructe proaspete organice – sunt bogate în apă, vitamine, minerale, fitonutrienți și minerale
  • Reduceți semnificativ consumul de produse bogate în amidon (pâine, cartof, orez, paste) deoarece măresc semnificativ încărcătura glicemică din sânge
  • Adăugați în viața de zi cu zi nuci și semințe (crude și nesărate), surse foarte importante de
    grăsimi sănătoase, proteine și vitamine
  • Consumați ulei proapăt de măsline, în salată dar și la gătit (este rezistent la temperaturi ridicate)
  • Limitați consumul de alcool la 2-3 pahare pe săptămână. Alcoolul reduce capacitatea organismului de a transforma grăsimea alimentară în energie
  • Preferați sarea netratată (sare de mare), deoarece conține o mulțime de metale organice și o cantitate suficientă de iod
  • Evitați legumele și fructele prelucrate și congelate și preferați produsele proaspete bio ale producătorilor, prietenilor sau ale propriei grădini!
  • Plimbare, plimbare, plimbare! Chiar și o jumătate de oră pe zi, cu orice intensitate și ritm, este suficientă pentru a menține organismul în acest proces aerobic atât de important. De asemenea, puteți alege să alergați, să vă plimbați cu bicicleta, yoga, pilates, înot etc.
  • Scoateți televizorul din camera de dormit, inhibați calitatea și timpul de somn!
  • Somn mai devreme! Este dificil, cu atât de multe activități și ritmul frenetic din spatele nostru, dar putem și trebuie să găsim timp pentru odihna organimului nostru de care are atâta nevoie!

Alimentația trebuie să rămână o plăcere pentru noi și pentru familia noastră. Dar este totodată cea mai mare investiție pe care o putem face! Dacă cineva v-ar fi pus o întrebare ipotetică: Numiți unul dintre următoarele lucruri de care nu ați putea fi niciodată lipsiți:

– casă
– mașină
– muncă
– bani
– sănătate

Orice răspuns în afara ultimului de pe listă (SĂNĂTATE) va conduce la un impas social care, din păcate, a afectat deja negativ calitatea și semnificația existenței noastre pe pământ!

Decizia este a noastră și ne aparține!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe website-ul nostru. Dacă continuați, presupunem că sunteți de acord să primiți cookie-uri de pe acest site.

Privacy Settings saved!
Setari permisiuni

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe website-ul nostru. Dacă continuați, presupunem că sunteți de acord să primiți cookie-uri de pe acest site.

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a personaliza și imbunătăți experiența ta pe website-ul nostru.

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe website-ul nostru.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services